måndag 1 november 2010

sadlar

japp, så roligt är det nu, vi måste ha en ny sadel till barry... för den är för trång och kommer inte ner på ryggen. det är väldigt många som inte har en aning om hur illa deras sadlar ligger, dom ska ligga bakom bogbladet, eller bakom aa men iaf inte på och det är många som lägger sadlarna alldeles för lång fram. för redan i sommras började den ligga cp. och då var vi på en träning och jag fick hoppa av och lägga tillbaka den helatiden. tillslut så frågade jag bara thea: nu har den åkt fram va? aa de har den sejaer hon då, sen va de nån kommer inte ihåg (skulle inte ha skrivit de ändå) nej men nu ligger den inte så långt fram väl? och då låg den långt upp på bogbladen. det är så mycke många missar med såpass viktia detalier, och det är ganska synnd för det är ju hästarna som kommer få ont utav det, och i hoppningen så börjar dom tillslut att stanna och så blir ryttaren sur, det är ju för att hästen har ont... nu blev det väldigt rörigt men orkar inte sortera.

lägger upp några bilder på sadlar jag kan tänka mig=)

Butet

Prestige Carisma

Prestige Arezzo D

Prestige Meredith D

är faktsikt ganska kräsen när det gäller sadlar, måsga sejer att stubben sadlarna är superbra och jätte sköna men jag tycker dom är HEMSKA att sitta i.
dessa sadlarna som det finns bild på här är riktigt snygga (vilket är ett stort +) och ser riktigt sköna ut, sen tror jag dom faktiskt kan ligga ganska bra på barrys rygg, kanske inte arezzon men dom andra, för dom "sluttar" ganska mykcet innot där bak, ni fattar nog inte vad jag menar men skit samma=P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar