tisdag 28 december 2010

uuunderbart!

Barry va helt underbar i går, (var i ridhuset) mycke jobb på volt, flytta, ställ och böj. ÅÅÅ va jag vill tävla och visa upp min fina häst! ;) Han la stöd i handen nästan hela passet (ca. 1h), fina lilla häst (a

En sak som jag tycker är bra att jobba med är när man rider på en ganska stor volt, då börjar man med att över böja hästen innot så man får lös sidorna, sen böjer man lite försiktigt utåt, sen ställer man innot och flyttar in bakdelen, och sen flyttar tillbaka och flyttar ut bakdelen. man behöver ju inte göra i denna ordningen, men att man gör de iaf. =)

Idag ska ja bara gå lite med båda ponnisarna, och i morgon är de "paket hoppning" på ridskolan så då ska vi vara me, ida hoppar 60cm på cindy, och så hoppar jag nog 70cm (ooo höga höjder;P) Sen så hoppar jag 100-110 på barry =) (om de inte är allt för kallt alltså)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar