söndag 23 januari 2011

dagens ridpass

Visste inte riktigt vart jag skulle rida, eftersom att jag inte ville rida på vägen, och inte upp i skogen. Tänkte att jag kunde rida bakom hagarna men det va supermycke snö + massa skare så de gick inte. Utan de fick bli på en liten väg mellan hagarna och "skogen". Det blev mycke övergångar, tempoväxlingar mm. inte så där super lätt att böja och flytta eftersom vägen inte va så jätte bra, hade typ 70cm brett där det va som bäst att rida på. Men iaf, han va super lydig (innan vi börja galoppera... haha) nejdå men de räckte med att tänka halt = halt, tänka skritt = skritt, tänka trav = trav osv. men måste träna mer med galoppen, han tycker det är latsholajban? att galoppera ute, det är ju possetivt men han blir på tok för taggad.
Efter vi hade varit ute så stod vi och myste i stallet, koseponny<3
HAHA och jävlar i min själ va ful päls han har nu, han ser inte ut! ;P så den ska bort så fort som möjligt,då ska även benen och huvudet klippas, och de tror jag inte blir några problem eftersom att han står och njuter när han blir klippt. knasponny=)

Men nu ska jag gå och äta kvällsmat och duscha och sen sova, skola i morgon och de gillar vi inte! men snart är tiden på gunnarsby slut och jag kommer gråta glädjetårar för att jag inte behöver gå dit nått mer! =D


Sweetnåvs <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar