onsdag 5 januari 2011

HejsanSvejsan

Känner mig riktigt glad nu alltså!
Började dagen med att åka till stallet och släppa ut 4 hästar och 2 åsnor (att ni ens klarar av att leva med denna tyngden/skulden på era axlar...?!!) last båda mina, mocka och fixa stallet. Fick ju hjälp av mamma och Ingemar också men ände, de var detta vi gjorde=) Sen åkte jag och mamma hem och hämtade Martin och jag bytte om, sen styred vi bilen mot ridskolan, där har jag tillbringat resten av dagen=)
Har ridit "västern" idag med, fick en förfrågan om jag kunde hjälpa en att skritta fram och av hennes hästar, så de gjorde jag gärna=) haha har inte känt mig så bortkommen på länge! men de va lite spännande att få testa=)
Sen när de va klart så gick jag ner till ridhuset för att titta hur de gick för Ida som red Cindy en liten sväng så att hon skulle sköta sig på "tävlingen". De gick jätte bra och Cindy lyssnade faktiskt riktigt bra, men precis efter att hon hade saktat av till trav så snubblade Cindy ganska så rejält så hon sprang på knäna stackarn=( men kände igenom henne och de kändes bra.
Efter de åt vi lite mat och gick ner igen för att gå banan mm. Sen var de bara att rida. Ida flög tyvärr av, jag och Cindy blev ute. vet inte riktigt va de va men hon ville bara inte, kan vara att hon sträckte sig lite eller så... Barry var sjukt fin som vanligt och var felfri i båda sina (1-1,10m). Visst får inte till avstånden på alla hinder men han ställer upp till 100%, och det känns som att vi riktigt har "funnit" varandra=)
Ska försöka få in filmerna på Barry också=)

Blev ganska långt och tråkigt inlägg egentligen men aja=S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar