torsdag 14 juli 2011

ZzzzZZzZZzz...

Typ trött? Oooja! Tänkte skriva lite om träningslägret iaf.

Dag 1, pass1; Så gick han ganska bra faktiskt lite halvsvår att få lugn mellan galopperna, men ja helt ok. Passet var väl mest lite små bom övningar. närminnet är på topp, fast nee...

Pass2; Ett rent HELVETE på svenska, har nog aldrig bråkat så me honom... Där kom de fram svart på vitt att han inte tog skänkel och inte lösgjord i bakkärran. Även att han inte är rätt skolad vid inridningen, syntes ganska väl. Så "min" lektionstid fick jag bara jobba med att få loss honom, flytta bakdelen brutalt mycke, och hålla honom hårt som fan, men de gav resultat. Eftersom att han bara bråkade och vi inte fick gjort några övningar så fick vi även hänga på gruppen efter, lång körare blev det...

Dag 2, pass 1; Gick rätt fint, hoppade en bana på typ max 60cm, bara för att skola dom. Började me att hoppa lite "omhoppningssvänar" bara för att få dom med och vända, inte i nått högt tempo utan bara snäva svängar i lugn rund galopp. Sen hoppade vi upp dom ganska högt i en 3-kombination dock bara c-hondret som var upphöjt, det slutade på ca 1,30m.

Pass2: Banhoppning även här, en rigtigt svår bana, där man var tvungen att ha galoppen igång, hela tiden tänka på vägarna, ha med ytter och jobba HELA tiden. Riktigt rolig bana tycker jag. Han gick som en klocka!

Dag 3: Avslutade med en "tävling", framridning, framhoppning och banhoppning. Banan som vi hoppade låg på 110-115. Galoppkvalitén var lix grunden för att komma runt typ. Han hoppade rätt okej, men så tabbar jag mej som vanligt och efter ett stopp så vågar inte jag rida fram, och den där jävla spärren som finns i mitt huvud vägrar att släppa... Så just nu är ja jävligt nere och deppad.

sen inte fram emot dom timmarna på ridbanan hemma med gramantygel och bara RÅTRIMMA, men han ska bli bäst min lilla prins. Innan skolan börjar ska han kunna gå fint och va riktigt eftergiven, på tygeln, lösgjord i sidorna, rund fin överlinje, lysna på varenda lilla tygeltag, va framme för skänkel osv. Och Jag ska kunna se distanser upp på ett hinder, våga rida fram,kunna göra förhållningarna i god tid, lätta på handen och bara rida fram. Många jobbiga timmar att "se fram emot". men vi ska klara det, för det vet jag att vi kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar