torsdag 11 augusti 2011

fiina hästen

Helt sjukt va nöjd jag är me stjärnan idag!
Skulle egentligen varit klubbhoppning men det var för få starter så åkte dit och bara hoppade ist. (bla. jag, rebecka, madde,kristin &my + några till tror ja? ) Vi hade iaf 5 hinder ute (inne) som de gick att göra lite olika banor utav.
Tyckte inte jag hade något tryck i honom till en början, vet dock vad det beror på och det är att jag sitter och plockar i honom varenda jäkla gång vi kommer mot ett hinder, och inte har igång galoppen genom svängen, så det var det jag la fokus på. Galopp i och ur svängen, stämma av med en lite halvhalt, och sen låta honom göra jobbet då det oftast blir bäst då. Har ett riktigt värdelöst problem och det är att jag ser distanserna förtidigt, innan han hinner se dom och då vill man ju självklart hjälpa till och å blir det pannkaka av allt. Så måste verkligen lära mig att våga vänta ut hästen. Lyckades faktiskt ganska bra på slutet och fick han till att hoppa av lite utifrån, har börjat med att vi alltid kommer lite nära. Hoppade upp dom på en bana på ca 110-115. gick som en klocka sista rundan! (då jag verkligen tvingade mig själv till att inte röra honom i munnen, och de gav stooora resultat)
Hoppas ni fattar vad jag har skrivit, om inte så får ni säga till;) Är iaf sjukt nöjd me honom idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar