torsdag 29 december 2011

bergodalbana...

I dag skulle dagens ridpass bara bestå utav att rida ut och jogga lite efter vägen, började suuper bra. Han var framme men gick ändå i en låg rund form, meeen så helt plötsligt segade han till så drev på honom lite extra och då började han som han var i somras.
Kort sagt: pekar finger och säger dra åt helvete! Usch blir så ledsen och besviken när de blir så, för det går inte att driva fram honom för antingen händer det ingenting eller så bara springer han och blir stum, man kan inte ta i tygeln för då blir han bara springig, och om man länger lite-lite-lite på tygeln bara springer han iväg och får psykbryt när man försöker att fånga upp... red ut på ett gärde och försökte lirka med honom men efter 15-20min gav jag upp, jag klarar inte att hålla emot när han blir sådär.
 Min höger axel är helt cp och gör svin ont! Om ni försöker att spänna och dra upp axlarna så mycket de bara går till de börjar krampa så förstår ni vad jag menar.
I morgon är det klubbhoppning så känns ju inte sådär överdrivet bra att ha det här "passet" i kroppen. Men i morgon ska jag försöka rida på vanligt 3-delat tränsbett och där kan jag även få massa hjälp ifall att han skulle bli som idag.
Min finaste prins, fast du beter dig som du gör ibland så älskar jag dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar