tisdag 25 januari 2011

Dag 2, min första häst

Min första häst är ju då Cindy som jag har skrivit tidigare.
Köpte henne 27 Augusti 2005. Då hade jag ridit på ridskola i ca 4år.
Från början så ville jag inte köpa henne, utan hade sett en annan ponny som jag ville ha menmen. Det började med att jag red henne typ 2ggr innan jag lånade med henne på ett ridläger, då hade hon någon skit på ryggen så hon fick åka hem typ direkt efter ridlägret, jag blev ju så klart jätte ledsen då jag hade fäst mej vid henne... Hon var hemma hos sandra typ 3 veckor, sen blev det bestämt att jag skulle få köpa henne=)
Hon är inte den mest samarbetsvilliga ponny man kan få tag på men jag har lärt mej så otroligt mycke på att verkligen få rida! Inte sitta och åka häst, utan kämpa för varje steg!
Det tog oss typ 4år för att få vår första lokala placering, och det är väven vår enda... så jag tycker inte att folk ska klaga; åå nu är de 2 tävlingar i rad som jag inte har fått placering! :´( buhuuuuu!
Jaja nog om det, hun är iaf en oroligt söt och charmig ponny<3

1 kommentar:

  1. sv; tycker det ser fett obekvämt ut, fast jag får väldigt lätt blåsor plus att Olivia är stark som fan x) haha
    jag och Emma klipte våra vantar så vi fick "luffarvantar", men det gick det med :p

    SvaraRadera